Hoe word je een Stock Fotograaf

Een fotograaf houdt zich eerst bezig met het maken van het uiteindelijke beeld. Hiervoor is kennis van digitale camera's en software nodig. Vervolgens werkt de fotograaf samen met een talentmanager of een klant die de "verzoeken" heeft om de gekochte afdrukken klaar te maken, zodat de fotograaf zijn eindproduct aan zijn klant kan "tonen". Afhankelijk van het soort fotografie waarin de fotograaf is gespecialiseerd (landschap, mode, commercieel), werkt hij samen met een talentagent of public relations persoon om ervoor te zorgen dat hun klanten worden "gevonden". Vervolgens stellen de fotograaf en de getalenteerde professional hun portfolio's op, die foto's en voorbeelden bevatten van hun onlangs voltooide werk.

Stap 3. Kies een specialiteit.

Door een specialiteit te kiezen, laat de fotograaf zien dat hij bijzonder is in zijn werk. Een fotograaf die gespecialiseerd is in trouwfotografie kiest bijvoorbeeld foto's uit een serie foto's die zijn/haar trouwonderwerpen accentueren. In het bovenstaande voorbeeld zou een fotograaf met een traditionele huwelijksachtergrond scènes kiezen uit foto's die delen van de bruiloft benadrukken. Andere professionals, zoals een fotograaf die gespecialiseerd is in bedrijfsfotografie, zouden verschillende foto's nemen op basis van de aard van het bedrijf dat hij/zij documenteert.

Stap 4. Kijk op websites waar mensen hun foto's plaatsen.

Zoek naar websites die gespecialiseerd zijn in fotografie. Typ de naam in van de specialiteit van een fotograaf (sportfotografen, trouwfotografen, enz.) en kijk wat u vindt. Er zijn duizenden foto's te vinden op hobbywebsites, waaronder foto's van high-end mode en beroemdheden. Vergeet echter niet de meer serieuze zakelijke websites. verge.com en businessbeach.com zijn goede voorbeelden van galeries waarvan de primaire doelgroep de zakelijke sector is.

Stap 5. Plaats uw foto's online.

Plaats je foto's op online stockfotografie sites. Er zijn meestal gratis uploads van uw werk online zonder kosten. Zodra u uw site in de lucht heeft, kunt u uw professionele foto's in rekening gaan brengen.

komt neer op de volgende vijf stappen om met succes een stockfotograaf te worden:

1. In de computergestuurde wereld van vandaag is het mogelijk om een zeer grote bibliotheek van afbeeldingen te verkrijgen. Met behulp van het internet kunt u de foto-editor "Photoshop" kiezen en goed op weg zijn om zeer winstgevende en kunstige cv's en sollicitatiebrieven te maken. [http://www.Photoshop-Life.com]

2. Leer een digitale camera te bedienen. Deze stap is een must voor iedereen die serieus van plan is assistent fotograaf te worden. Hoewel het niet absoluut noodzakelijk is dat je specifiek weet hoe je een digitale camera moet bedienen, moet je wel in staat zijn te herkennen hoe je er een moet bedienen en uitgerust zijn met de kennis hoe je er correct mee omgaat. Om bijvoorbeeld een foto te maken van iemand recht in het gezicht, zou u niet willen proberen de opname als zodanig te arceren, maar zou u in plaats daarvan het moment willen vastleggen zoals het zich voordeed. Weten hoe je fatsoenlijke foto's maakt zonder het beeld te vervormen is een must.

3. Leer hoe u een cv en een sollicitatiebrief opstelt. Twee documenten die samenwerken om een kandidaat voor te stellen aan een werkgever zijn het cv en de sollicitatiebrief. Het is belangrijk dat je weet hoe je een cv opstelt, zodat het zowel professioneel is als een goede beschrijving geeft van iemands ervaring en prestaties in het vakgebied. De begeleidende brief moet worden aangepast voor elke baan waarvoor wordt gesolliciteerd. Het is geen gids over hoe je een bepaalde baan bij een bepaald bedrijf kunt krijgen.

4. Zodra u uw cv en sollicitatiebrief klaar hebt, is het tijd om te beginnen zoeken naar een baan. Beperk je zoektocht naar een baan niet tot de grote steden. Er zijn een aantal redenen waarom u zou moeten zoeken in kleine steden, landelijke gebieden en afgelegen gebieden. Het is belangrijk om je zoektocht flexibel te houden. Het doel is om je kosten zo laag mogelijk te houden. Hoe verder de vacature buiten de stad is, hoe lager de kosten zijn.

5. Zodra u op een paar plaatsen hebt gesolliciteerd, begint u contact op te nemen met de aanwervende managers. Het contact moet beginnen met een brief waarin je uitlegt wie je bent en waarom je geschikt bent voor de baan. Vergeet niet dat je in de communicatie met werkgevers niet op centen en biljetten moet letten. Vergeet niet dat de sleutel tot het krijgen van de baan is om vriendelijk te zijn en jezelf te zijn.

6. Een effectieve zoektocht naar een baan vergt onderzoek, doorzettingsvermogen en een 'can-do'-houding. De extra uren die u in uw zoektocht steekt, kunnen de beloning meer dan waard zijn. Je weet nooit welke nieuwe bedrijfstak er aan de andere kant van het pad op je wacht.

7. Er bestaan een paar mythen over netwerken en het vinden van een baan. Sommigen geloven dat netwerken de kans vergroot dat een kandidaat wordt aangenomen. Hoewel deze theorie tot op zekere hoogte waar is, is het geen praktisch streven. Als je gaat netwerken met bedrijven en om een introductie vraagt, moet je bereid zijn om contact te leggen met degenen die de bevoegdheid hebben om je aan te nemen of die je die kans kunnen geven.